با وجود رکود در ارزش اتریوم، تقاضا برای معاملات اتریوم روز به روز افزایش می یابد. این عمدتا به دلیل رشدی است که در آن به عنوان امور مالی غیر متمرکز یا DeFi شناخته می شود سکه ها و پروتکل های مربوط به این فضا عمدتا بر پایه اتریوم استوار است، به این معنی که این شبکه معاملات بی شماری را در جهت جلب رضایت کاربران DeFi انجام داده است.
براساس داده های سایت Etherscan، هزینه های معاملات اتریوم به بالاترین حد خود از سال ۱۳۹۴ رسیده است.
این به توسعه دهندگان نشان می دهد که به راه حل های مورد نیاز لازم است، وگرنه کاربرانی که به دنبال معاملات کم هزینه و تعامل با قرارداد هوشمند هستند، کنار خواهند رفت.

کارمزد معاملات اتریوم بار دیگر در حال افزایش

براساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط الکس کروگر، اقتصاددان، هزینه های معامله اتریوم به اوج خود رسیده است که از تابستان سال ۱۳۹۴ مشاهده نشده است. وی نمودار موجود در زیر را در تاریخ ۲۱ مرداد منتشر کرد و نشان داد که متوسط “گازی ” که برای معاملات اتریوم پرداخت می کنند به بالاترین مقدار از اواسط سال ۱۳۹۴ است:

“تقاضای زیاد قیمت گاز اتریوم را بالا می برد. قیمت متوسط ۳۰ روزه اخیر گاز اتریوم فقط در تابستان ۱۳۹۴ مشاهده شده است، درست پس از راه اندازی اتریوم. “

راه حل لازم است

تحلیلگران می گویند برای مسئله هزینه معامله اتریوم اصلاح لازم است. در غیر این صورت، انتظار می رود که دیگر قرارداد های هوشمند روی بلاک چین مانند Tezos یا Cardano در سهم بازار که این شبکه برای خودش ثبت کرده، از بین بروند. همانطور که قبلاً کیاو ونگ، رئیس سابق محصولات Messari توضیح داد:
“من بعد از استفاده از ده ها سیستم عامل Defi نظرم تغییر کرده است. تا زمانی که ETH 2.0 به طور کامل لغو نشده است، یک فرصت آشکار برای این بلاک چین بسیار مقیاس پذیر برای از بین بردن اتریوم وجود دارد. پرداخت ۱۰ دلار هزینه معامله و انتظار ۱۵ ثانیه برای تسویه حساب فقط تجربه کاربری بد است. ”
خوشبختانه، به نظر می رسد که راه حل های مربوط به هزینه های معامله اتریوم در راه است.
آزمایش نهایی عمومی برای نسخه ۲.۰ اتریوم (ETH2) که هفته گذشته آغاز شده است. نسخه ازمایشی “Medalla” نشان می دهد که تا افتتاح و شروع به کار ETH2 فقط یک یا دو ماه مانده است.
اتریوم ۲.۰ از الگوی اثبات سهام و شاردینگ بهره می برد، دو فرآیند فنی که در کنار هم باید با هم کار کنند تا به طور چشمگیری بهره وری بلاک چین را افزایش دهند. برخی از توسعه دهندگان می گویند که این برنامه در دو یا چند سال آینده به طور کامل رونمایی می شود.
در کوتاه مدت، راه حلهای مقیاس بندی لایه دوم مانند “رول آپ” برای افزایش سرعت و کاهش هزینه معاملات اتریوم اتخاذ شده است.