بیت کوین طی سه روز گذشته پس از اوج گرفتن و رسیدن به ۱۲۵۰۰ دلار در اوایل هفته تحت فشار قرار گرفته است. برخی معتقدند که اصلاحات صرفاً مبتنی بر تکنیکال ها است. اما اگر نمودارها را بررسی کنید، به نظر می رسد همبستگی معکوس بین ارزش دلار آمریکا (همانطور که توسط شاخص دلار) و بیت کوین محاسبه شده است، وجود دارد.
وقتی قیمت دلار افزایش یافته است ، ارزش بیت کوین (و همچنین طلا) کاهش یافته است. افت به ۱۱۵۰۰ دلار، جایی که معاملات بیت کوین در هنگام نگارش این مقاله در حال صورت گرفتن است، ظاهراً با افزایش ارزش دلار آمریکا رخ داده است.
ممکن است بیت کوین بیشتر کاهش پیدا کند، زیرا تحلیلگران خاطرنشان کردند که ارز ذخیره جهانی ممکن است در حال رسیدن به کف خود باشد.
این درحالی است که دلار آمریکا به دلیل کمک هزینه به ارزش چند تریلیون دلاری توسط دولت آمریکا و فدرال رزرو به شدت از ارزش افتاده بود.

به کف رسیدن دلار آمریکا می تواند روند صعودی بیت کوین را به خطر بیاندازد

دلار آمریکا ممکن است پس از سقوط از اوج های ارزش فروردین ماه خود، که به خاطر هجوم برا نقدینگی ناشی از همه گیری ویروس کرونا صورت گرفت ، به کف خود برسد.
یکی از معامله گران رمزارز و ارز خارجی نمودار زیر را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد شاخص دلار ممکن است الگوی کف را تشکیل دهد. او می گوید که این اتفاق برای روندهای صعودی بیت کوین، اتریوم، طلا و نقره بد است:

“دلار بالاخره سطح حمایت پیدا می کند؟ به نمودار توجه کنید ، اگر این سطح بالا را بازیابی کنیم، انتظار می رود بیت کوین ، طلا ، اتریوم و نقره بیشتر سقوط کنند. “

این صحبت ها توسط سایر تحلیلگران نیز تایید شد. یکی دیگر از مفسران بازار خاطرنشان کرد: اقدام اخیر قیمت دلار یادآور الگوی کف است که این میتواند روند بیت کوین را سرکوب کند:
وی گفت:

“می تواند الگوی کف برای دلار صورت بگیرد که در این صورت برای بیت کوین بد می شود. من شخصاً سود زیادی کسب کرده ام و منتظر خواهم ماند تا کمی ببینم چه اتفاقی می افتد. “

ممکن است با محرک مالی و انتخابات روند تغییر کند

در حالی که ممکن است دلار آمریکا در کوتاه مدت ارزش خود را به دست آورد، اگر دولت ایالات متحده یک بسته محرک دیگر را در اقتصاد تزریق کند، این اتفاق ممکن است تغییر کند. تحلیلگران می گویند که یک عامل اصلی که ارزش دلار را طی ماه های اخیر پایین اورده است ، هزینه های چند تریلیون دلاری بسته های محرک بوده است.
آنچه ممکن است به دلار آمریکا آسیب برساند، عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست جمهوری است که فقط چند ماه از آن گذشته است. هر نامزد ممکن است سیاست هایی داشته باشد که ارزش ارز را زیر سوال ببرد.

اگر دلار آمریکا نزول خود را ادامه دهد، بیت کوین باید همچنان به حرکت صعودی خود ادامه دهد زیرا سرمایه گذاران به دنبال ذخیره مالی مناسب هستند.