تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است.

این ارز دیجیتال یکی از ده‌ ها ارز دیجیتال باثبات یا (استیبل کوین – Stable Coin) در بازار رمز ارز هاست.

ارزهای دیجیتال باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌شود.

به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده و در زمان نگارش این مطلب، با ۸ میلیارد دلار ارزش بازار، پس از بیت کوین و اتریوم ، بر رده سوم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

 

محافظت از دارایی ها در مقابل نوسانات شدید بازار رمز ارز ها و انتقال آسان پول به صرافی ها و کیف پول ها دو مزیت مهم (USDT) میباشد.

 

به عنوان مثال شما یک بیک کوین معادل ۴ هزار دلار خریده اید ، بعد از رشد قیمتی بیت کوین به ۷ هزار دلار آن را به تتر تبدیل میکنید و کیف شما معادل ۷ هزار دلار شارژ میشود.ممکن است قیمت بیت کوین افت کند و به ۳ هزار دلار برسد ، اما همچنان سرمایه شما ۷ هزار دلار میماند.

 

چه کیف پول هایی که تتر را ساپورت میکنند ؟

تتر یکی از معدود ارزهای دیجیتالی است که دسترس‌پذیری بسیار بالایی دارد.

این ارز را می‌توان روی کیف پول‌های رسمی اتریوم (به‌صورت توکن ERC-20)، اومنی، بیت کوین کش و ترون ذخیره کرد.

منتها صرافی‌ها بیشتر توکن ERC-20 تتر می‌فروشند.

از جمله بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره USDT می‌توان به مای‌اتروالت (Myetherwallet)، کوینومی (Coinomi)، تراست والت (Trust Wallet) و اتمیک والت (Atomic Wallet) اشاره کرد. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) هم در میان دو کیف پول سخت‌افزاری برتر قرار دارند که از این ارز پشتیبانی می‌کنند.

البته تعداد کیف پول هایی که تتر را ساپوررت میکنند بسیارند اما در بالا بهترین های آنان را گرداوری کردیم.

لوگوی تتر

 

پشتوانه تتر چیست ؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می‌شود ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه عمل می‌کند.

یعنی اگر ۸۰۰۰۰۰۰ واحد USDT به بازار عرضه شده باشد، باید ۸۰۰۰۰۰۰ دلار در خزانه بانک نگهداری شود تا قیمت آن همواره برابر ۱ دلار بماند.

البته بر سر این موضوع در بین جامعه ارزهای دیجیتال شک و تردید وجود دارد و برخی تتر را به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم می‌کنند.

بنابراین بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، عرضه تتر محدود نیست، بلکه نسبت به تقاضای بازار، واحدهای USDT جدید تولید و عرضه می‌شود.

 

خرید تتر

حال شاید برایتان این سوال پیش آید که تتر را از کجا میتوان تهییه کرد ؟

شما خواننده عزیز و گرامی این مطلب میتوانید با مراجعه به صرافی آنلاین گلدن اکسچنجر تتر را با کمترین قیمت ممکن و کاملا آنی تهییه فرمایید.