یک مقام ارشد اجرایی ریپل معتقد است: ایالات متحده به دلیل رویکرد سختگیرانه نظارتی خود برای شرکت های مرتبط با بلاک چین و رمزارز، در «جنگ سرد فناوری» شکست می خورد.
کریس لارسن، بنیانگذار و رئیس شرکت بزرگ پرداخت رمزارز ریپل، در مقاله ای برای هیل در روز سوم شهریور گفت: رهبری ارز دیجیتال چین در موقعیتی که “فقط قرنی ۱ بار رخ می دهد” برای جایگزینی دلار آمریکا با یوان دیجیتال به عنوان ارز ذخیره جهان قرار دارد.
لارسن دلایل اصلی پیروزی چین در ایالات متحده در مبارزات فناوری در حال حاضر را بیان کرد. به عنوان مثل، چین پیش از این از طریق غول های فناوری مانند علی پی و وی چت به استفاده جهانی از پرداخت های دیجیتال دست یافته است.
و در حالی که چین “در صدد است” صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود – یوان دیجیتال است ، ایالات متحده هنوز ابتکار عمل رسمی دلار دیجیتال را ندارد، لارسن خاطرنشان کرد:

“حداقل ۶۵ درصد از معادن رمزارز در چین متمرکز شده است، این بدان معناست که دولت چین اکثریت لازم را برای به دست آوردن کنترل این پروتکل ها دارد و می تواند معاملات را به طور مؤثر مسدود یا معکوس کند. “

ادعای لارسن

لارسن همچنین از گسترش بورس و اوراق بهادار چین به هنگ کنگ یاد کرد و ادعا کرد که چین اکنون “تنها کشور جهان است که دو مرکز مالی جهانی را کنترل می کند.”
وی همچنین گفت که به منظور به چالش کشیدن رهبری فناوری و کریپتو چین، ایالات متحده “باید تشخیص دهد که شرکت های قدرتمند فن آوری مالی آمریکایی” به نفع بورس و اوراق بهادار ملی خود هستند.
این مقام ارشد گفت که آمریکا باید برای جلوگیری از یوان دیجیتال، بلافاصله ابتکار دلار دیجیتال را آغاز کند، و مرحله بعدی تأسیس سیلیکون ولی به عنوان یک منبع قدرت جهانی فناوری مالی است.

اظهارات لارسن در میان عدم قطعیت نظارتی در مورد XRP آمده است. سومین رمزارز بزرگ جهان به لحاظ ارزش بازار ، از XRP توسط Ripple در برنامه های فرامرزی خود مانند On Demand Liquidity (سابقاً xRapid) استفاده می کند.
در روز ۲ شهریور، مدیر عامل شرکت ریپل، برد گارلینگ هاوس اظهار داشت که بزرگترین چالشی که تاکنون ریپل با آن روبرو بوده عدم شفافیت در مورد وضعیت نظارتی XRP است. پروژه رمزارز و ریپل در معرض پرونده های مختلفی قرار دارند که ادعا می کنند XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است.