بیت کوین از زمان قیمت پایین ۱۱۴۰۰ دلار در روز جمعه بهبودی جزئی را تجربه کرده است. این دارایی زمان نگارش این مقاله در ۱۱۶۰۰ دلار معامله می شود، اما بیت کوین هنوز هم در حدود ۹۰۰ دلار پایین تر از بالاترین قیمت هفته گذشته یعنی ۱۲۵۰۰ دلار است.
بسیاری از روندهای مثبت تکنیکال نشان میدهد که ممکن است بیت کوین به روند صعودی خود برگردد. با این حال، این تکنیکال ها نشان نمی دهد که بیت کوین آماده است تا بالاترین رقم سالانه جدید در بالاتر از ۱۲۵۰۰ دلار تعیین کند.

۳ سیگنال تکنیکال مثبت نشان از بازگشت زودهنگام بیت کوین به روند صعودی می دهند

یک تحلیلگر می گوید که سه نشانه مهم وجود دارد که نشان می دهد بیت کوین ممکن است بعد از عقب نشینی حدود ۱۰۰۰ دلار از اوج قیمت دوشنبه، به روند صعودی بازگردد. با مراجعه به نمودار زیر، تحلیلگر این نشانه ها را به شرح زیر مشخص کرد:
– بیت کوین به بالای یک الگوی کنج نزولی صعود کرده است، غالبا این الگو ، یک الگوی نمودار صعودی است.
– اندیکاتور مکدی شش ساعته یک واگرایی صعودی با قیمت پایین بیت کوین تشکیل داده است.
– اندیکاتور “ویلی” پس از اعلام اینکه بیت کوین بیش از حد فروخته شده است ، دوباره در این سطوح پایین تنظیم شده است.

همه ی این ها جزئی از روند طولانی تر تثبیت

با وجود اینکه ممکن است این تنظیم کوتاه مدت از بین برود، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که احتمالاً بیت کوین برای روزهای آینده، شاید هفته ها، در محدوده فعلی مشغول به تثبیت شود. این به معنای این نیست که بیت کوین در روند کلان صعودی نباشد، فقط اینگونه است که تحلیلگران می گویند این رمزارز می بایستی کمی ارام بگیرد.

یکی از معامله گران نمودار زیر را در تاریخ ۱ شهریور به اشتراک گذاشت. این نشان می دهد که بیت کوین در حال شکل گیری همان واگرایی نزولی یک روزه در برابر شاخص قدرت نسبی که آخرین بار درتثبیت بعد از اوج های قیمت اردیبهشت ماه مشاهده شد، است.
هر دو دوره تثبیت ، دوره در حال انجام و دوره ای که از اردیبشهت تا تیر صورت گرفت، ساختارهای مشابهی دارند.
این معامله گر با بیان اهمیت واگرایی، با اشاره به نمودار زیر اظهار داشت:

نگاهی سریع به واگرایی شاخص قدرت نسبی، دیدگاه شما در مورد واگرایی بزرگ روزانه در بیت کوین چیست؟ من از شاخص قدرت نسبی استفاده نمی کنم اما به نظر می رسد که ما در تثبیت قبلی نیز واگرایی نزولی داشتیم.

بیت کوین به دنبال مسیری مشابه که بعد از آخرین واگرایی شکل گرفت، به معنای تثبیت آن در بازه ۱۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلاری برای یک یا دو ماه آینده خواهد بود.
این که آیا بیت کوین بعد از این تثبیت بالاتر می رود یا خیر، صد در صد مشخص نیست. خطرات از جمله رالی افزایش قیمت احتمالی دلار آمریکا بیت کوین را تهدید می کند.