قیمت بیت کوین در اوایل امروز به زیر ۱۱.۵۰۰ دلار سقوط کرد و طی چند ساعت موقتا به زیر ۱۱۴۰۰ دلار نیز رفت. در حال حاضر برترین رمزارز به لحاظ ارزش بازار در تلاش است تا حمایت را در سطح مهم پیدا کند. اما چرا این سطح برای خریداران روند صعودی بسیار مهم است؟ و اگر این سطح از دست رفته باشد، اهداف می توانند در کجا قرار بگیرند؟

سقوط بیت کوین به زیر حمایت هفتگی مهم در ۱۴۰۰۰ دلار اما روند صعودی می تواند موقعیت خود را حفظ کند؟

روند صعودی بیت کوین اکنون در معرض خطر است. بعد از اینکه رمزارز یکی ازهیجان انگیزترین تابستان های خود را در چند سال اخیر تجربه کرد، همه چیز به طور بالقوه آماده روند نزولی در ماه های پاییز است.
اندیکاتورها ها نشان می دهند که اگرچه روند صعودی بلند مدت بر روی بازه های زمانی طولانی ایجاد شده اند، اما در بازه های زمانی کوچکتر، روند نزولی کوتاه مدت ممکن است پایان یابد. سوال اینجاست که آیا این یک اصلاح کوتاه مدت است که به سرعت توسط حامیان روند صعودی و خریدهای انها جبران می شود یا می تواند عامل دیگری برای بدتر شدن روند ان باشد؟
آخرین عدم پذیرش بزرگ برای بیت کوین سطح ۱۴۰۰۰ دلار بود. سقوط از ۱۲۴۰۰ دلار- از نظر تکنیکال یک اوج پایین تر خواهد بود – که یکی از ویژگی های اصلی روند نزولی است.

سقوط یا کفسازی ؟

جلوگیری پنجشنبه سیاه از تعیین یک سطح پایین پایین تر، بهترین نجات بیت کوین از سقوطی دیگر به بازار نزولی است که تا به حال برای ان رخ داده ، اما ممکن است اوضاع به اندازه ای که رفتار بازار نشان میدهد ،صعودی نباشد.
با این حال،خریدارن روند صعودی ابتدا باید حمایت ۱۱۴۰۰ دلار را از دست دهند. عمر این سطح مقاومت مهم به ابان ۱۳۹۷ باز می گردد و این اخرین سطحی بود که قبل از اینکه بیت کوین رکورد قیمت ۲۰۰۰۰ دلاری خود را ثبت کند ، از ان عبور کرد.
پس از آخرین هفته دی ماه ۱۳۹۷، بیت کوین هرگز بسته شدن یک کندل هفتگی را بالاتر این سطح تجربه نکرد که ثابت کرد که از نظر مقاومت بسیار قدرتمند است – که البته اخیرا موفق شد. چند هفته پیش، این رمزارز به بالای سطح کلیدی صعود کرد و بسته شدن چنیدن کندل هفتگی را بالای این سطح تجربه کرد.
اما اکنون ممکن است زمان آن رسیده باشد که سطح های مختلف مقاومت قبلی را بعنوان حمایت امتحان کند، که با ۱۱۴۰۰ دلار شروع می شود – که هم اکنون در دست اجرا است.

سقوط بیت کوین به زیر حمایت هفتگی مهم در 14000 دلار اما روند صعودی می تواند موقعیت خود را حفظ کند؟
بیت کوین به سطوح مهم در نمودارهای بازه های زمانی کلیدی سقوط کرد، الگوی سر و شانه محتمل است

اگر امتحان دوباره حمایت هفتگی از دست برود، می تواند بیت کوین را به سمت امتحان دوباره مقاومت تبدیل به حمایت شده نزولی مورب و حمایت افقی در ۱۰۲۵۰ دلار بفرستد. در صورت شکست حمایت هفتگی فعلی، این محل حمایت می تواند مکانی ایده آل برای خرید باشد.
همزمان با حمایت هفتگی، در نمودار ۱۲ ساعته بیت کوین/دلار،این رمزارز نیز در تلاش است تا در بالای ابرهای ایچیمکو حمایت پیدا کند. با این حال، حذف شاخص تحلیل تکنیکی، الگوی بالقوه سر و شانه ها را نیز نشان می دهد که نزدیک به کامل شدن است.
شکل گیری سر و شانه ها به طور معمول الگوی معکوس است که در ابتدای رالی ها ظاهر می شود. تکمیل الگوی نمودار، هدفی را در بر می گیرد که به خوبی با امتحان دوباره مقاومت نزولی پیشین همراه است تا آن را به عنوان حمایت تأیید کند.

اگر بیت کوین بتواند در آنجا نگه داشته شود، هرگونه افت نزولی دیگر بعید خواهد بود و می تواند آخرین اصلاح قبل از شروع بازار صعودی باشد.