با افزایش قیمت ۳۰ درصدی بیت کوین در ماه گذشته ، حجم معاملات صرافی های برتر جهان نیز به ۳۳۴ ملیارد دلار در تیر ماه رسید.
قیمت بیت کوین از اول تیرماه از ۹۰۸۸ دلار به ۱۱۸۰۰ دلار رسیده و بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ، حجم معاملات صرافی های برتر به رقم حیرت انگیز ۳۳۴ میلیارد دلار رسیده است.
گزارشی از CryptoCompare توسط صرافی مبادلات آتی بیت کوین BitMEX منتشر شده است که می گوید:

“در تیرماه، حجم معاملات صرافی های رده بالا با ۴۲.۱ درصد افزایش به ۳۳۴ میلیارد دلار رسید، در حالیکه حجم معاملات صرافی های رده پایین تر با کاهش ۳۸.۱ درصد به ۲۲۴ میلیارد دلار رسید. صرافی های رده بالا اکنون ۶۰ درصد از کل حجم نقاط را تشکیل می دهند “

همان طور که محققان در این مورد می گویند ، رقم ۳۳۴ میلیارد دلار ارتباطی با صرافی های به اصطلاح رده پایین ندارد.

بیت کوین 12000 دلاری

 

بازار مشتقات به رشد خود ادامه می دهند در حالی که بازار لحظه ای در رکود مانده است

با توجه به داده ها، بازار مشتقات رمزارز با سرعتی بیشتر از بازار لحظه ای در حال رشد است. در ماه تیر، حجم معاملات مشتقات ۱۳.۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات لحظه ای کاهش یافته است. در این گزارش آمده است:

“حجم مشتقات در تیر ماه ۱۳.۲ درصد افزایش یافته و به ۴۴۵ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال، حجم کل لحظه ای با ۰.۵ درصد کاهش به ۶۳۹.۱ میلیارد دلار رسیده است. در نتیجه، مشتقات همچنان به ، به دست آوردن سهام بازار ادامه داده و نماینگر ۴۱ درصد از کل حجم بازار در تیر ماه (در مقابل ۳۸ درصد در ماه خرداد) شدند “

این روند نشان دهنده افزایش تقاضا برای معاملات آتی رمزارز و اختیار معامله است که معمولاً توسط معامله گران حرفه ای و تمام وقت انجام می شود.
داده ها می توانند به دو روش متضاد تجزیه و تحلیل شوند. یا بدان معنی است که افزایش کلی تقاضا برای بیت کوین توسط معامله گران وجود دارد یا بازار به یک منطقه بیش از متورم رسیده است. هنگامی که بازار معاملات آتی تبدیل به کاتالیزور اصلی بازار بیت کوین شود، می تواند شانس افزایش شارپ عمده در نوسانات را بالا ببرد.
از آنجایی که قراردادهای آتی با اهرم صورت می گیرند و صرافی های سطح بالا تا ۱۰۰ برابر اهرم ارایه میدهند، احتمالاً اگر بازار لحظه ای به اندازه کافی حجم معاملات آتی را تکمیل نکند، احتمال فشار طولانی افزایش می یابد.
در حال حاضر، محققان توضیح داده اند که حجم بازار نقطه لحظه ای در حال افزایش است، البته با سرعت کندتر. محققان خاطرنشان کردند:

“در اواخر تیر ماه و در جریان روند صعودی بازار فعلی، حجم بازار لحظه ای دوباره افزایش یافته است. در نسخه به روزرسانی تیر ماه برای رتبه بندی صرافی های برتر توسط CryptoCompare، داده ها نشان می دهد که صرافی های با ریسک بالاتر به طور کلی در حجم کاهش یافته اند ، زیرا کاربران به صرافی های کم ریسک تر (صرافی های رده بالا) روی اورده اند. “

این که آیا حجم بازار لحظه ای و آگاهی مردم عادی به اندازه کافی بالا است تا بتواند قیمت بیت کوین را به عبور از سطح مقاومت اصلی ۱۲۵۰۰ دلار برسانند ، همچنان نامشخص است.

چارت بیت کوین

رشد محبوبیت بیت کوین

در روز ۲۴ مرداد ماه ، وبسایت Trading View فاش کرد که تسلا پربازدید دارایی در آمریکا روی این پلتفرم است. رتبه دوم ازان بیت کوین است ، که از ابتدای سال میلادی با ۶۰ درصد افزایش در این سایت روبرو بوده است ، این سایت اضافه کرد:

“سهام تسلا پر بازدید ترین دارایی در آمریکا است. داده های ما نشان می دهد که در طول تیر ماه، تسلا پر بازدید ترین سهام در ۳۱ ایالت بود. بیت کوین فاصله بسیار کمی دارد. از آغاز سال، سهام تسلا تقریباً سه برابر شده است. در همین مدت، بیت کوین تا به امروز ۶۰ درصد افزایش داشته است. “

در حالی که حجم بازار لحظه ای عقب مانده است، به نظر می رسد حجم معاملات آتی و محبوبیت بیت کوین در بین معامله گران خرده پا و تازه کار در حال افزایش است.

بالاترین نرخ هش در تاریخ شبکه بلاک چین بیت کوین

در تاریخ ۲۶ مرداد ، نرخ کل هش شبکه بیت کوین بطور رسمی با میانگین ۱۲۹.۰۷ میلیون تراهش در ثانیه به طور میانگین به بالاترین میزان خود در تاریخ رسید.
افزایش نرخ هش، بسیار نزدیک به آخرین نیم شدن پاداش استخراج بیت کوین در ماه اردیبهشت (Halving)، نشانگر یک صنعت ماینینگ پایدار و انتظار قیمت های بالاتر بیت کوین توسط ماینرها در آینده است.
تلاقی افزایش کلی حجم بازار در رمزارز، محبوبیت بیت کوین در بین معامله گران خرده پا و تازه کار و افزایش سریع ومداوم نرخ هش می تواند به ادامه روند صعودی فعلی قیمت بیت کوین کمک کند.