بلومبرگ در خبری اعلام کرد که قیمت بیت کوین با شش برابر قیمت طلا تثبیت می شود، اما با این وجود ادعا می کند که این دارایی همچنان کم تر از ارزش واقعی خود است.
بلومبرگ در چشم انداز رمزارز خود برای ماه مرداد اظهار داشت که قیمت بیت کوین با شش برابر قیمت یک اونس طلا تثبیت می شود. این گمانه زنی اندکی پس از آن صورت گرفت که همبستگی بین دو دارایی به بالاترین اندازه خود در تاریخ رسید.

بلومبرگ تثبیت قیمت بیت کوین 6 برابر قیمت طلا 11
اگر این روند ادامه پیدا کند ، بیت کوین به ۱۸ دلار خواهد رسید

بلومبرگ مدتی است ادعا دارد که بیت کوین در آستانه تبدیل شدن به طلای دیجیتال است. این به دلیل ویژگیهای ذاتی دارایی مانند عرضه محدود و نرخ رشد پایین است. این شرکت اکنون با ادعای وجود رابطه نرخ قیمت بین دارایی ها این فرضیه خود را دارد:

“با تثبیت حدود ۶ برابر قیمت هر اونس طلا، افزایش همبستگی بیت کوین و کاهش نوسانات نسبت به فلز گرانبها از نظر ما نشان دهنده رابطه پایدار برای پیشرفت قیمت است. تسکین بی نظیر بانک مرکزی جهانی باید یک خزانه داری برای ارزهای شبه باقی بماند. “

مشخص نیست که چرا در حال حاضر یک رابطه ریاضی بین قیمت این دو دارایی برقرار است. اما اگر این رابطه در آینده ادامه یابد، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۱۸۰۰۰ دلار رشد داشته باشد. بدین منظور، بلومبرگ “صعود بالقوه طلا به میزان ۳۰۰۰ دلار در هر اونس” را در نظر دارد.

براساس متریک های کلیدی روی بلوک چین ، ارزش بیت کوین پایین تر از ارزش واقعی خود است

بلومبرگ همچنین معتقد است یک شاخص روی بلام چین وجود دارد که از این ایده که بیت کوین در حال حاضر کم تر از ارزش واقعی خود است حمایت می کند:

“در روز ۱۴ مرداد میانگین ۳۰ روزه آدرسهای Coinmetrics قیمت بیت کوین را بالاتر از ۱۴۰۰۰ دلار ، در مقابل ۱۱۰۰۰ دلار در مقیاس خودکار از قیمت ان در سال ۱۳۹۶ ، تخمین زده است.”

این گزارش به ادامه گسترش صندوق اعتماد بیت کوین Grayscale یا GBTC، به عنوان یک عامل مهم در کاهش عرضه موجود بیت کوین اشاره دارد. “جریان GBTC در طول سال گذشته حدود یک سوم از عرضه جدید بیت کوین را جذب کرده است. اگر سرعت جریان ورودی فروکش کند، جذب آن به ۵۰ درصد نزدیک می شود.”
بلومبرگ می گوید برای جلوگیری از پیشرفت بیت کوین در مقابل “نرخ بهره صفر و منفی”، باید اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد.