ایا بلاک چین می تواند در دوران پسا کرونا در برابر سانسور حامی دولت مقابله کند ؟

در حالی که مردم همچنان به مباحثی چون توسعه فناوری، اقدامات اقتصادی و آزادی بیان به دلیل پاندمی ویروس کرونا دوباره فکر می کنند، بلاک چین اکنون به عنوان راه حلی برای بسیاری از موضوعات مطرح شده است. ایوا ویشر، بنیانگذار Ignite، یک پلتفرم میکروبلاگینگ غیر متمرکز، گفت که بلاک چین ممکن است راه حلی در برابر سانسور حامی دولت در موارد جدید عادی مرتبط با همه گیری کرونا باشد.
ویشر در طی مصاحبه با کوین تلگراف توضیح داد که به طور کلی، آزادی بیان به معنای “امکان ابراز هر عقیده، حتی غیرمسئولانه است، مگر اینکه این عقیده خواستار خشونت باشد.
ویشر افزود: فن آوری بلاک چین سپس می تواند وارد شود تا فرصتی برای “ابراز عقیده خود بدون خطر مجازات” از طرف دولت ایجاد شود.
ولادیسلاو سمجونوف، همچنین یکی دیگر از بنیانگذاران Ignite، معتقد است که سیستم عامل های غیرمتمرکز با سیستم های مدیریتی جامعه مانند Ignite، تحقق سانسور تحت حمایت دولت مانند ممنوعیت اخیر شبکه اجتماعی TikTok توسط دولت ایالات متحده “از نظر فنی غیرممکن است.

“اول از همه، برای راه اندازی یک راه حل مقیاس کامل از مکانیسم ارتباط با محتوا، نیاز به اجرای الگوریتم اجماع بلاک چین داریم. تیم Prometeus [پروتکل غیر متمرکز] از برش فناوری های داده های بزرگ و هوش مصنوعی ناشی شده است، بنابراین پس از اجرای الگوریتم مکانیزم اجماع، ما می توانیم از فناوری هوش مصنوعی استفاده کنیم تا محتوای مناسب را برای کاربران خود فراهم کنیم.
به گفته ویشر، یک شبکه اجتماعی و یا پلتفرم میکروبلاگینگ مبتنی بر بلاک چین باید به عنوان محتوای حساس با پشتیبانی از هوش مصنوعی را به منظور “محافظت از کاربران در برابر هر نوع محتوای غیرقانونی” اجرا کند، زیرا مجریان این طرح نباید بخشی از یک پلت فرم غیرمتمرکز باشند ، مانند انهایی که هدفشان این است که با سانسور مبارزه کنند .
از آنجا که کاربران هنوز هم می توانند پست هایی را مشاهده کنند که دیگران می توانند آن را “سخن از نفرت” تلقی کنند، سمجونوف می گوید که “آنها مجبور هستند این موضوع را توسط کد تایید ، تأیید کنند. (…) کاربران همیشه می توانند تصمیم بگیرند که هیچ محتوایی را از یک کاربر خاص مشاهده نکنند. “

سمجونوف از Ignite با روشی فنی توضیح می دهد که چگونه پروژه خود می تواند مرجع سایر سیستم عاملهای مشابه باشد که می تواند آغاز آن را به محیط بلاک چین شبکه های اجتماعی تبدیل کند، و اینکه چگونه این سیستم عامل با استفاده از مدل هایی مانند DAO می تواند توسط جامعه اداره شود:
“قبل از هر چیز، همانطور که BSC ارائه می دهد، Ignite (یا هر شبکه اجتماعی اجتماعی تحت استفاده جامعه) نمی تواند بدون مکانیسم اجماع قدرتمند و قابل انعطاف وجود داشته باشد. ثانیاً، BSC یک ویژگی مینی توکن (BEP8) دارد که متناسب با سیستم جامعه آینده است. در مورد Skynet، ما ایده ها و دستورالعمل های مشترک را در مورد توسعه اکوسیستم غیر متمرکز با یکدیگر به اشتراک می گذاریم. شبکه اجتماعی نمی تواند تجربه کاربری راحت و بدون سرعت بارگذاری مناسب اینترنت را تضمین کند. ”
هر دو بنیانگذار Ignite بر این باورند که اثرات منفی تحریم اخیر TikTok از ایالات متحده و اقدامات مشابه دولت هند علیه برنامه های چینی “در طول زمان پسا کرونا” افزایش می یابد:
“ما معتقدیم که فن آوری های رسانه های مبتنی بر بلاک چین باید آزادی انتخاب را برای محتوای رسانه های اجتماعی دقیقاً به همان روشی که فن آوری های مالی بلاک چین ازادی عمل را برای فعالیت های مالی خود چنین به ارمغان آوردند، ایجاد کند. “